hati ini.....

TEMAN YANG PALING BAIK ISLAH SEORANG YANG KITA BOLEH DUDUK BERSAMA DIDALAM BUAIAN DAN BERBUAL BERSAMA TANPA BERKATA APA-APA PUN DAN KEMUDIAN BERJALAN PULANG DENGAN PERSAAN BAHAWA ITULAH PERBUALAN YANG PALING HEBAT YANG PERNAH KITA RASAI..

MEMANG BENAR YANG KITA TIDAK AKAN TAHU APA YANG KITA PUNYAI SEHINGGALAH KITA KEHILANGANNYA DAN JUGA BENAR BAHAWA KITA TIDAK AKAN TAHU YANG KITA AKAN RINDUKANNYA SEHINGGALAH IANYA... HADIR

23.1.11

selagi hayat masih ada...

....andai aku diberi kesempatan ingin saja aku ungkapkan segala yang terbuku dihati...diminda...dijiwa...difikiran ku....andai aku diberi masa ingin saja aku pergi dari segala kekusutan ini...dan ...andai aku diberi kesempatan ingin saja aku laungkan betapa perit..penat jerih hidup ini demi sebuah pengorbanan..diam tidak bermakna kita kalah...diam tidak bermakna kita salah...kadang lebih baik diam dari terus bercakap dan kerana ia akan mengeruhkan lagi keadaan.
andai aku diberi kesempatan ingin aku tebus segala yang berlaku namun ku tak berdaya ku tak mampu....segala yang terjadi bukan pintaku bukan inginku dan bukan niatku...kerana bagi aku biarlah semua ini akan aku laluinya sendiri...susah senang ku hanya aku tahu...bukan niatku untuk menidakkan kebenaran/ kenyataan namun segala yang terjadi mengajar aku menjadi insan yang tidak mungkin berpaling ...pengalaman mengajar aku lebih tegar walaupun rintihan hati luluh namun apakan daya itu semua bukan kehendakku.
selagi hayat masih ada ingin aku sujud dikaki mu..memohon maaf atas segala dosa-dosaku..dan aku akan mengangkat kedua belah tangan berdoa agar diberi kemaafan kerana itu bukan pintaku dan bukan niatku...aku sedaya upayaku menabur bakti demi mu...aku tidak pernah mengharapkan balasan..namun aku cuma mahukan pengertian...betapa sukarnya rasai kesakitan hati ini pabila aku disishkan..aku perkatakan seenaknya..kerana itu bukan pintaku..bukan niatku inginkan semua terjadi...tapi aku tetap telan semua ini walau hati ini hancur..lumpuh ibarat sebiji batu digilis hancur..sehancur hati bila dilukai...
walau sakit..aku tetap berdoa diberi kekuatan untuk hidup bersama mu selagi hayatku masih ada..selagi hayatmu masih ada ingin aku menjadi insan yang berbakti padamu..menyayangi seadanya walau telah beribu kali hati disakiti kerana aku ada kamu.....

No comments:

Post a Comment