hati ini.....

TEMAN YANG PALING BAIK ISLAH SEORANG YANG KITA BOLEH DUDUK BERSAMA DIDALAM BUAIAN DAN BERBUAL BERSAMA TANPA BERKATA APA-APA PUN DAN KEMUDIAN BERJALAN PULANG DENGAN PERSAAN BAHAWA ITULAH PERBUALAN YANG PALING HEBAT YANG PERNAH KITA RASAI..

MEMANG BENAR YANG KITA TIDAK AKAN TAHU APA YANG KITA PUNYAI SEHINGGALAH KITA KEHILANGANNYA DAN JUGA BENAR BAHAWA KITA TIDAK AKAN TAHU YANG KITA AKAN RINDUKANNYA SEHINGGALAH IANYA... HADIR

7.9.11

dimana letaknya kredibiliti pendidik?????

apa yang ingin saya kongsikan bersam anda semua adalah dimana tujuan saya bukan untuk mengkritik atau menunding jari mana2 pihak mahupun meyalahkan mana2 pihak namun apa yang ingin saya luahkan disini adalah sikap guru yang mengajar murid2 istimewa disalah sebuah sekolah berdekatan dengan rumah saya. Dimana,perkara ini telah lama berlarutan sehingga hari ini dan apa yang iongin saya kongsikan ini adalah berkait dimana saya mempunyai seorang adik yang dikategorikan sebagai kanak2 OKU/ISTIMEWA..dia tekah dihantar ke salah sebuah sekolah berdekatan,namun apa yang saya kesalkan adalah sekarang guru yang mengajar adik saya kerap complain berhubung kenakalan adik saya disekolah sehinggakan kata2 guru tersebut mengguris hati ibu saya yang hari2 menghantar dan menjemputnya pulang dr sekolah,hati bu mana yang tidak sedih pabila anak yang dihantar diharap guru dapat menjaga,mengajar dan mendidik supaya menjadi insan yang berguna tapi guru itu sendiri banyak mengeluh dan merungut akan tugas yang dipertanggungjawabkan kepadanya hanya kerana kanak2 OKU ini dan kanak2 OKU lain?????

itu tugas anda wahai guru,anda tidak sepatutnya merungut atau mengeluh kepada para penjaga yang menghantar anak mereka untuk anda didik, saya sungguh eksal dengan sikap guru disekolah X (terengganu),dan saya serta keluarga sedih mengapa guru sebegini bertindak sebegini,sehinggakan pada satu hari,adik saya terlepas dr kawalan guru gara2 kecuaian guru itu sendiri dan menyebabkan guru2 lain turut sama mencari dan mengejar adik saya disekolah. Dan pada bulan puasa yang lalu, kerana memahami guru yang mengajar penat,adik saya diminta tidak perlu hadir kesekolah,kira2 hampir 1 bulan adik saya tidak hadir kesekolah dan guru tersebut tidak menelefon bertanya bila mahu kesekolah lagi,tapi ibu saya yang menelefon guru bertanya bila boleh adik saya kesekolah??????inikah sikap guru?? adakah adik saya ini membebankan anda?????hanya kerana memikirkan penat lelah anda sanggup membiarkan adik saya tidak hadir kesekolah kerana kenakalan dia???

saya dan keluarga sedih dengan perangai guru2 seperti ini, sewaktu saya mengambil adik disekolah guru tersebut langsung tidak memandang muka ibu saya mungkin marah kerana anak yang degil, dan memenatkan mereka??? hati seorang ibu luluh hancur bila guru merungut ttg anak mereka  sedangkan seorang ibu yang menghantar anak mereka ke sekolah pagi2 dengan harapan guru tersebut mengajar anak2 mereka bukan membiarkan anak mereka itu duduk2 tanpa buat ape2....

orang lain tidak akan faham bila mereka mempunyai anak istimewa seperti adik saya,bukan diminta untuk lahir begini bukan diminta untuk diuji sebegini,cukuplah dengan dugaan yang diberi kenapa perlu guru pertikaikan tanggungjawab ibu bapa tersebut????dimaman tanggungjawab anda wahai guru??? mengapa perlu ini terjadi???anda dibayar gaji beribu2 anda diberi tanggungjawab untuk mendidik bukan untuk memberi tekanan kepada murid/penjaga........

sy minta maaf jhika kata2 ini mengguris hati wahai guru kerana inilah realiti,saya berterima kasih kerana guru saya menjadi insan berilmu namun saya tidak boleh terima pabila ia berlaku pada ahli keluarga saya terutama adik saya yang merupakan kanak2 istimewa,sepatutnya dia diberi layanan yang baik,pengajaran yang terbaik bukan mengabaikannya.....

***insan kesal*****

No comments:

Post a Comment