hati ini.....

TEMAN YANG PALING BAIK ISLAH SEORANG YANG KITA BOLEH DUDUK BERSAMA DIDALAM BUAIAN DAN BERBUAL BERSAMA TANPA BERKATA APA-APA PUN DAN KEMUDIAN BERJALAN PULANG DENGAN PERSAAN BAHAWA ITULAH PERBUALAN YANG PALING HEBAT YANG PERNAH KITA RASAI..

MEMANG BENAR YANG KITA TIDAK AKAN TAHU APA YANG KITA PUNYAI SEHINGGALAH KITA KEHILANGANNYA DAN JUGA BENAR BAHAWA KITA TIDAK AKAN TAHU YANG KITA AKAN RINDUKANNYA SEHINGGALAH IANYA... HADIR

4.5.10

kerana aku wanita

wanita oh wanita...
aku wanita ...aku wanita yang ingin disayangi sejujur seikhlas hati dan aku wanita aku mahu hati ini dihargai....dibelai...aku wanita mengapa harus aku yang terpaksa lalui kehidupan yang penuh luka? aku wanita, kerana aku wanita mengapa aku yang seharusnya menjadi 'korban'keadaan lelaki??? apa salah aku...apa dosa aku...mengapa sukar mengerti keikhlasan hati wanita ku ini...mengapa aku yang seharusnya menerima semua ini...mengapa aku yang perlu lalui ini semua ...dimana lagi jalan yang harus aku pilih kerana bagi aku jalan ku kini telah gelap gelita sunyi tanpa sesiapa disisi yang menemani kerana aku wanita yang dicinta disayangi dan kerana aku wanita aku tabah..walau dihati tersemat seribu duka percintaan...seribu harapan...seribu kasih sayang...seribu hinaan...seribu pengorbanan....

wanita oh wanita dikala hatinya telak terusik ingin dimiliki dan demi petunjuk dari allah yang maha esa hatinya telah terbuka untuk seorang lelaki dan kini lelaki itu telah meninggalkannya, menghancurkan impiannya, pengorbanannya...wanita oh wanita tabah la dikau..aku mengerti kerana aku wanita ...secangkir kasihnya setelus cintanya semulia hatinya ikhlas kerana allah...tapi mengapa takdir menentukan dia untuk mu wanita??? mengapa engkau ditakdirkan untuknya....tabahlah wahai wanita kerana aku tahu engkau dicipta sebagai insan yang tabah walau hatimu terluka dan dilukai tanpa sedikitpun ada perasaan belas kasihan dari insan yang engkau taburkan pengorbanan mu, insan yang telah engkau taburkan kasih sayang yang ikhlas dari hati kecil mu wahai wanita..

kerana aku wanita aku harungi semua keperitan hidup ini dan kerana aku wanita hati ini menjadi kekuatan kepada aku untuk meneruskan kehidupan ini tanpa lelaki disisi hanya kubawa luka dan kenangan yang tak mampu ku tinggalkan ...akan ku bawa hati yang terluka ini dan secangkir kasih sayang yang telah kutinggalkan untukmu wahai kasih akan ku bawa kembali bersama menemani ku...melalui hari2 mendatang..

kerana aku wanita akana ku lalui sagala tohmahan duniawi yang penuh pancaloba, perit nya dilalui sendiri demi mencari kebahagiaan, dan pengubat luka...tohmahan, hinaan ku terima , kutelan dan kubertanya apakah dosa aku...kerana aku wanita aku dianggap lemah, kerana aku wanita aku berada disisi lelaki memberi sokongan , menemani dikala kesunyian, pembakar semangat mu wahai lelaki...dan akan ku korban tenaga dan kasih ku padamu wahai lelaki tapi akhir aku terpaksa akur aku terpaksa pergi membawa diri kerana aku tidak diperlukan lagi...kumelangkah kaki ini mencari kepastian dan kemana arah tujuku ya allah...apa salah dosa aku ya allah...mengapa aku yang harus terima semua ini ya allah...mengapa aku ditakdirkan begini ...berat kaki ini melangkah pergi membawa diri mencari kemana hala tujuku tanpa sesiapa disisku ...tanpa sesiapa yang mahu mengerti kemana arah aku tuju...kepantai ku mencari ketenangan ...kerana pantai dan ombak tak pernag dipisahkan...pabila pantai sedih ombak akan sentiasa menemani pantai ...susah senang dilalui bersama ...ku mengorak langkah berbicara pada pantai mengapa aku yang harus terima semua ini pantai? adakah dikau rasai apakah keperitan yang telah aku lalui pantai? ombak berkata, ada insan yang lebih meyayangi mu wahai wanita yang tabah...kerana aku tahu dirimu, kasihmu, cintamu, pengorbanan mu adalah setelus sifatmu yang tabah dan mulianya hati mu wahai wanita...andai dapat ku bawa bersamaku akan ku bahagiakan mu wahai wanita..tapi kita berbeza kehidupan kita...tapi akan ku sentiasa mejadi peneman mu dikala dirimu kesedihan wahai wanita....pantai,ombak aku ingin satu kebahgiaan, bukan penghinaan sebegini...bukan kelukaan sebegini...ku mengorak lagi langkah kaki ini mengharungi kesakitan yang kubawa bersama untuk ku ubatinya...namun luka ini semakin terluka...sakitnya tidak dapat kugambarkan hanya dengan satu titisan airmata dapat aku taburkan kerana aku hanya mampu luah segala penderitaan ini dengan harapan aku menjadi kuat, setabah rasulullah yang mengharungi hidupnya yang penuh liku ketika menegakkan agama islam...

akan ku kirimkan sekeping doa buat mu agar dirimu berbahagia dengan wanita yang menjadi suri di hati mu...pengganti segala duka ku...kerana ku tahu kau bukan untukku..kerana aku tahu aku wanita aku bukan sempurna untuk mu...kerana aku tahu aku adalah wanita...yang hidup hanya sekeping hati untuk disayangi, dicintai dan bukan untuk dilukai...walau hatinya seteguh batu karang dilautan cinta kasihmu namun aku aku ttp akan pergi membawa hati dan diri ini mencari kebahagiaan baru buat dirinku dan akan ku mengorak langkah kaki ini ...dan akan ku sentiasa kirimkan doa agar dirimu berbahgia walau diriku terluka kerana ku mahu insan yang kusayangi berbahga bersama wanita yang berjaya mencuri hatu mu...kerana kau wanita, aku tabah hadapi semua ini walau ku tahu kelukaan menanti ku di akhir garisan impian cinta ku... 'kerana aku wanita'...kih3..

1 comment:

  1. insyallah wanita yg tabah akan bertemu dgn seorg lelaki yang lebih baik dan akan lebih sayang kpd wanita....yakin yg semuanya pasti ada hikmah..

    ReplyDelete